Translate

01 november, 2010

Outdoor sport *** Spordime õues



If you enjoy outdoor sports all year round, Ireland is the place for you! Temperatures here don't fluctuate much, so you can cycle, run, play football, etc., outside in winter as well as in every other season. I cycle to work almost every day.

Since we turned our clocks back 1 hour on Sunday, it was nice and bright this morning. I could see the sunrise :). It seems like I'm experiencing these funny incidents in a row because this morning I had a puncture, just 1 km before reaching my destination. I used to have punctures frequently with my previous bicycle. There was a week where I had 3 of them, so I got really tired of changing tires. I found a solution - Marathon Plus tires (with kevlar in them, the material used in bulletproof vests, for example). I didn't have a puncture for a year. Now, even with my upgraded bicycle and previously reliable tires, my back tire was still flat. Fortunately, today I and my bike managed to get a lift home (this opportunity only arises once a week :)), and hopefully, tomorrow my tire will be fixed again. There's nothing more invigorating than a 10 km ride in the morning :). It leaves you feeling refreshed and gives you a bit of adrenaline :)

***

Kui sa armastad väljas sporti teha: rulluisutada, rattaga sõita, jalgpalli, joosta - siis on Iirimaa sulle täpselt sobilik. Temperatuuri kõikumised on siin väiksemad kui Eestis. Ma sõidan tööle ja koju rattaga praktiliselt aasta-ringselt.

Kella keeramise tõttu (1h tagasi) oli täna hommik väga ilus ja valge. Nägin päikesetõusu! Mulle tundub, et olen praegu naljakate seikade tsüklis, sest täna hommikul läks mul 1 km enne kontorit tagumine rattakumm tühjaks. Oma vana rattaga oli mul päris palju auke kummides. Ühel nädalal koguni 3 tükki. Muudkui lapi ja paranda ja ka uus kumm läks kohe niuhti kodust välja minnes kohe katki. Siis ostsin marathon plus kummid (kevlar materjaliga, sama materjal mida kasutatakse kuulivestides) ja auke ei tulnud. Nüüd täna kui oma uue rattaga väljas olen (vana varastati ära), sain kohe suure klaasikillu tagumisse kummi. Rattaparandaja ütles, et seda juhtub väga harva. Loodame. Minu õnneks on täna see päev, kus mees ei tööta ja saab mulle tööle järgi tulla :P. Ei tahaks oma ratast siia töö rattaparki jätta ööseks ja äkki saan ka oma ratta jälle töökorda - pole midagi mõnusamat hommikul kui üks 10 km rattasõit - see on mõjusam kui hommikukohv!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar